Een Informatie- en Adviespunt is een ‘loket’ in uw eigen wijk, meestal in het Huis van de Wijk, waar u terecht kunt met vragen over wonen, welzijn, werk, inkomen, jeugd en zorg. Speciaal opgeleide vrijwilligers helpen u op weg. Eenvoudige vragen beantwoorden ze zelf, bij meer ingewikkelde vragen verwijzen ze naar de juiste instantie of het Sociaal Wijkteam in uw wijk.
Top 5 van vragen die vaak gesteld worden bij een Informatie- en Adviespunt
- Ik wil een pasje voor de regiotaxi aanvragen. Hoe doe ik dat?
- Ik wil graag wat doen overdag, kunnen jullie mij helpen met het vinden van dagbesteding?
- Ik wil graag uitleg over ontvangen brieven vanuit de belastingdienst en de gemeente.
- Ik wil graag een (andere) huurwoning vinden, kunnen jullie mij daarmee helpen?
- Het verwerken van mijn uitkeringsaanvraag duurt (te) lang, hoe kan ik toch mijn rekeningen betalen?
Voor wie is info & advies?
Voor iedereen, jong en oud. Iedereen is welkom die met raad en daad bijgestaan wil worden.
Wat kost info & advies?
Het is gratis. Wij zijn blij als we iemand kunnen helpen wanneer het nodig is.
Adres:
Kerkstraat 2A
Tegelen